Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Οι Ελληνες γιατροί ειναι καλύτεροι ή χειρότεροι από τους Γερμανούς συναδέλφους τους;

κλινικη γιατροίΠολλοί με ρωτάνε κατά καιρούς, σήμερα με ρώτησε ακόμα ένας, αν οι γιατροί που δουλεύουν στην Ελλάδα είναι καλύτεροι ή χειρότεροι από τους Γερμανούς συναδέλφους τους. Συνήθως δε, όσοι ρωτάνε συμπληρώνουν την ερώτηση με το σχόλιο “έχω ακούσει ότι οι γιατροί στην Ελλάδα δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν” κλπ.
Λοιπόν. Για να τα ξεκαθαρίσουμε. Θα προσπαθήσω να απαντήσω ξεκάθαρα γιατί έχω κουραστεί να γράφω τα ίδια και τα ίδια αλλά κυρίως έχω βαρεθεί να ακούω παπαριές:
Οι γιατροί της Γερμανίας είναι κλάσεις ανώτεροι από τους γιατρούς στην Ελλάδα:
– Οι μεν είναι επιστήμονες (με τα καλά τους και τα κακά τους), οι δε τσαλαβουτάνε για να επιβιώσουν.
-Οι μεν έχουν ένα σύστημα υγείας (με τα καλά του και τα κακά του), για τους δε η λέξη σύστημα είναι άγνωστη λέξη (απλώς δουλεύουν, όσοι θέλουν, σε νοσηλευτικά ιδρύματα που υπάγονται σε δημόσιο φορέα υγείας, που δε θυμίζει σε καμιά περίπτωση και σε καμιά του εκφανση σύστημα).
– Οι μεν πουλάνε τον εαυτό τους, οι δε πουλάνε παπατζιλικι (έχω μερικές χιλιάδες παραδείγματα).

Ο μέσος λοιπόν γιατρός της Ελλάδας έχει πολλά πράγματα να ζηλέψει από το Γερμανό. Πάρα πολλά. Χαώδεις οι διαφορές. Γι αυτο καλά θα κάνει να τα ζηλέψει κιόλας. Αλλιώς δε θα γίνει ποτέ γιατρός. Θα μείνει πάντα πτυχιούχος ιατρικής.
Mιλάω για το μέσο γιατρό για να μην ακούσω τα βλακώδη επιχειρήματα που βασίζονται στην περιπτωσιολογία (του στυλ “εγώ ξέρω τον τάδε στον Ευαγγελισμό και είναι κορυφή”). Φυσικά και υπάρχουν και κάποιοι καλοί στην Ελλάδα. Οι περισσότεροι από αυτούς έγιναν καλοί έξω, όσοι όχι αν πήγαιναν έξω θα είχαν γίνει σίγουρα καλύτεροι. Και αυτός ο κανόνας δεν έχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ εξαίρεση.]
Κάθε φορά λοιπόν που κάποιος μπαίνει σε νοσοκομείο του ΕΣΥ για να νοσηλευτεί, αντί να επιδίδεται σε φράσεις που απλά επιβεβαιώνουν τη μαλάκια που μας δέρνει ως λαό (πχ “εγώ σε πληρώνω”) ας θυμηθεί ποιο είναι το βασικότερό μας πρόβλημα: ότι αντί για να επιδιώξουμε να αντικρίσουμε την αλήθεια προτιμούσαμε, προτιμούμε και θα προτιμούμε να ομφαλοσκοπούμε.
ΥΓ: Για να μην είμαι άδικος υπάρχει και ένα κοινό μεταξύ των δυο: και οι Γερμανοί και οι Έλληνες είναι απολύτως επαρκείς για το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Μην το ξεχνάμε αυτό.
Marios Papadakis