Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

O ΙΣΑ αντίθετος με τις συγχωνεύσεις των νοσοκομείων.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhTqgvZ-P1bcX3EDZbKALoWjw8LNXwr4aeCVypv0dfXeFBgjw7WMjspw7xtXrGXh75Vef-yg8q8g4xp-wIlAeI71UtaK1VVww5akkXTpfkG4yR5pBkqjW0affVpIZrrJwQqXdKHVDbxQcFD/s1600/ISA.jpg Κάθετα αντίθετος στην πρόταση του υπουργείου Υγείας για την αναδιάταξη των μονάδων του ΕΣΥ, είναι ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών ,ο οποίος συνεδρίασε για το θέμα αυτό και κατέληξε στα εξής:
-        Η πρόταση του Υ.Υ.Κ.Α «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Ε.Σ.Υ.», εκπονήθηκε από την αρμόδια επιτροπή που συστάθηκε αρχές 2011, υπό τον συντονισμό του γνωστού από τα παλαιά και χρηματήσαντος Διοικητή του Α.ΠΕ.Σ.Υ. Καθηγητού κ. Λιαρόπουλου και για την σύνθεση αυτής της πρότασης προηγήθηκε διάλογος αποκλειστικά στο ελεγχόμενο από την κυβέρνηση κλειστό CLUB των ΔΥΠΕ αρχών και κατέληξαν στην έκδοση της παρούσας τελικής
πρότασης του Υ.Υ.Κ.Α.


-        Η καταξίωση των δημοκρατικών διαδικασιών και του δημοκρατικού διαλόγου, στο μεγαλείο τους.

-        Ο Π.Ι.Σ. και οι Ιατρικοί Σύλλογοι, Ν.Π.Δ.Δ. και κατά νόμο Σύμβουλοι της πολιτείας σε θέματα υγείας, στα αζήτητα.

-        Η καθιερωμένη πρακτική της σημερινής Πολιτικής Ηγεσίας του Υ.Υ.Κ.Α. στην ημερήσια διάταξη. Ακολουθώντας την τακτική του ψεκάσατε – σκουπίσατε - τελειώσατε, έθεσαν στην περίφημη επινόηση της «διαβούλευσης» για 15 ημέρες την πρόταση, προκειμένου να τηρηθούν κατ’ επίφαση οι δημοκρατικές διαδικασίες. Κατά την άποψή μας πρόκειται για ολοκληρωτικού χαρακτήρα πρακτικές που υποτιμούν την νοημοσύνη του πολίτη και υπηρετούν αποκλειστικά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης υποτακτικών απέναντι στις «κατοχικές δυνάμεις» που δυστυχώς διαφεντεύουν τις τύχες της πατρίδας μας.
-        Η πρόταση του Υ.Υ.Κ.Α. δεν συνιστά «Λειτουργική αναδιάταξη των νοσοκομειακών υπηρεσιών του Ε.Σ.Υ.», αντίθετα επιχείρηση πλήρους κατεδάφισης του Δημοσίου Συστήματος Υγείας, κατ’εντολή των διεθνών τοκογλύφων δανειστών της χώρας, με εκτελεστικό βραχίονα την κατ’ όνομα υπεύθυνη Πολιτική Ηγεσία του Υ.Υ.Κ.Α.

-        Μαύρα μεσάνυχτα αποδεικνύεται ότι έχουν η ηγεσία του Υ.Υ.Κ.Α. και οι παρακοιμώμενοι Σύμβουλοί της και Σοφοί, για την πραγματική εικόνα του Ε.Σ.Υ.

-        Οι πολλαπλές επίσημες καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιό­τη­τας, καταδεικνύουν ότι η τελική πρόταση αποτελεί μνημείο προχειρό­τητας και βρίθει από λανθασμένα νούμερα για το ιατρικό και νοσηλευτι­κό προσωπικό, τις κλίνες που λειτουργούν, τις χειρουργικές και γενικά ιατρικές πράξεις που διενεργούνται ανά νοσοκομείο, αλλά και την τωρινή πληρότητά τους και πολλά άλλα.

-        Κορωνίδα της αναξιοπιστίας των δεδομένων, συνιστά η χρήση από το Υ.Υ.Κ.Α. των πληθυσμιακών στοιχείων της απογραφής του 2001 και όχι της πρόσφατης του 2011.

-        Σκόπιμες αλλοιώσεις στοιχείων χρησιμοποιήθηκαν για αυταπόδεικτους λόγους, με ενδεικτικό παράδειγμα την καταγραφή του ιατρικού προσω­πι­κού ανά κλινική, όπου προσμετρώνται και οι ειδικευόμενοι γιατροί, με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος από το Υ.Υ.Κ.Α. για πλεονάζον ιατρικό προσωπικό.

-        Η παρούσα πρόταση αποτελεί ένα ακόμα επεισόδιο στο σήριαλ κατεδάφισης του Κοινωνικού Κράτους, που δημιουργεί και ενισχύει την επικράτηση συνθηκών ιδιωτικής λογικής στο Ε.Σ.Υ., ενώ ταυτόχρονα εκχωρεί σημαντικά κομμάτια του στον ιδιωτικό τομέα.

-        Ο θεατρικός και επικοινωνιακός χαρακτήρας της διαβούλευσης, απο­δεικνύεται από το θράσος των κατ’ ανάθεση σωτήρων του Σ.Υ. στη συγκεκριμένη περίπτωση στο πρόσωπο του κ. Λιαρόπουλου, που ξεπέρασε κάθε όριο ανοχής, δηλώνοντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ την Τρίτη 5-7-2011 στην «Πρωινή Γραμμή» σχετικά με την υπό διαβού­λευση πρόταση, όταν οι παρουσιαστές δήλωσαν ότι θα προσκαλέσουν και άλλους φορείς, επεσήμανε καλέστε γιατρούς να ακούσετε τις απόψεις τους, αλλά όχι συνδικαλιστές.

-        Κύριοι παρατρεχάμενοι και παρακοιμώμενοι της εξουσίας, τέτοιες ατάκες να λέτε επιεικώς αστείες και όχι μόνον θα γεμίσουν, αλλά και θα ξεχειλίσουν οι πλατείες.

-        Η ανάγνωση της πρότασης και οι υπολογισμοί των διαφόρων μεγεθών στο ΠΕΡΙΠΟΥ, στο ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ και ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ, καθώς και με την παραπομπή στο μέλλον της αξιολόγησης από τις Δ.Υ.ΠΕ. του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού ως προς την κατανομή, καταδεικνύει την προχειρότητα και το βεβιασμένο των αποφάσεων για νομοθέτηση αμφιβόλου αποτελεσματικότητας αναδιάταξη των Μονάδων Υγείας του Ε.Σ.Υ., αρκεί να εκτελεσθεί στα προβλεπόμενα στενά χρονικά όρια η σχετική δέσμευση σύμφωνα με το Μνημόνιο.

-        Οι τιθέμενες αρχές, τα κριτήρια και οι στόχοι της πρότασης, είναι μια επανάληψη των περασμένων δεκαετιών, όπου οι κατά καιρούς κυβερνήσεις άλλα περιελάμβαναν στα προγράμματα υγείας προεκλογικά και όταν ανελάμβαναν την εξουσία, όχι απλώς δεν τα εφάρμοζαν, αλλά έπρατταν τα αντίθετα, με αποκορύφωμα τα τωρινά.

-        Οι τελικοί στόχοι του εγχειρήματος έχουν ξεκάθαρα και πρώτιστα ως κυρίαρχο στοιχείο τις οικονομίες κλίμακας, θέτοντας το ποιοτικό στοιχείο των υπηρεσιών υγείας σε δευτερεύουσα μοίρα γενικόλογα και με ευχολόγια.

-        Το κερασάκι στην τούρτα του εισαγωγικού κειμένου της πρότασης, είναι ο Απώτερος σκοπός του εγχειρήματος, που δεν είναι άλλος από «την πλήρη ενοποίηση των υπηρεσιών, ιδιαίτερα στον τομέα των ξενοδο­χειακών, διοικητικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών.»

-        Στο κεφάλαιο 1.5 ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ ΚΛΙΝΙΚΩΝ, άμεσα αποκαλύπτεται η συνέχεια της τακτικής για ιδιωτικοποίηση του Ε.Σ.Υ. που ξεκίνησε με τη θεσμοθέτηση της ολοήμερης λειτουργίας και τώρα προωθείται με την επιχειρούμενη θεσμοθέτηση 550 κλινών υπό την  ονομασία «ΕΙΔΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ», που θα προορίζονται και θα διατίθενται σε Ιδιωτικές Ασφα­λιστικές Εταιρείες (Ελληνικές ή Ξένες).

-        Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η νοοτροπία Αρχιλογιστή, με την οποία κινείται το Υ.Υ.Κ.Α. με αποκλειστικά εισπρακτικού χαρακτήρα μέτρα, προκειμένου να καλύψει τα ελλείμματα των νοσοκομείων και την ανικανότητα διαχρονικά των κυβερνήσεων να θέσουν σε τάξη τη λει­τουρ­γία των Νοσοκομείων με Διοικητικά μέτρα και όχι ιδιωτικοποιώντας τα.

-        Προτείνεται η ανακατανομή 600 γιατρών του Ε.Σ.Υ. χωρίς καμιά περαιτέρω επεξήγηση ή προηγηθείσα συζήτηση με την Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. και χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένες παραμέτρους, βάσει των οποίων θα πραγματοποιηθούν.

-        Γίνεται  ακόμη εκτεταμένη αναφορά στις συνενώσεις τμημάτων ή μονά­δων, καθώς και μεταφορά κλινικών με κυρίαρχη βάση δεδομένων τα στοιχεία παραγωγικότητας ανά κλινική – Νοσοκομείο και Δ.Υ.Π.Ε., που όπως επακριβώς αναγράφεται, «προσπαθούν να επιβεβαιώσουν» τα ανωτέρω προτεινόμενα.

-        Εκτιμούμε ότι με αμφιβόλου εγκυρότητας δεδομένα, που χρησιμο­ποι­ούνται για να επιβεβαιώσουν την ορθότητα μέτρων που νομοθετικά θα αποτελέσουν τομές στο Ε.Σ.Υ., βαδίζουμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα.

-        Το όλο κείμενο καταναλίσκεται αποκλειστικά στις Διοικητικές δομές που επιβάλλουν οι συγχωνεύσεις και στις ενέργειες που απαιτούνται για την επίτευξή τους, με τη συνεχή επανάληψη του στόχου των «Οικονομιών Κλίμακας», χωρίς καμία απολύτως αναφορά στα ποιοτικά στοιχεία των υπηρεσιών υγείας που προσδοκούν με τις αλλαγές και ούτε μία φορά αναφέρονται στους χρήστες των υπηρεσιών υγείας.

-        Στο Κεφάλαιο 1.6 ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ γίνεται αναφορά στα άρθρα 62 και 69 του Ν. 3918/2011 και το άρθρο 66 του Ν. 3984/2011, που και αυτά αναφέρονται στις Διοικητικές δομές.

-        Το Κεφάλαιο 1.7 ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ – ΟΦΕΛΟΥΣ, κατ’ αποκλειστικό­τητα και καθ’ υπόθεση αναφέρεται στα δημοσιονομικά οφέλη για τα έτη 2012-2014, με την προσπάθεια του Υ.Υ.Κ.Α. να εξαντλείται στην επί­τευξη των στόχων που προβλέπονται στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, όπως αυτό πρόσφατα ψηφίστηκε μονοκομματικά κατ’ εντολή της Τρόικας.
-        Το Κεφάλαιο 1.8 ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ – ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΕΣ, εξαντλείται  σε μία Βιομηχανία 83 Υπουργικών Αποφάσεων, 8 Π.Δ. και τις τροπο­ποιήσεις των Οργανισμών 100 περίπου Νοσοκομείων, αναδεικνύοντας το δαίδαλο της γραφειοκρατίας.

-        Τέλος, η όλη πρόταση συμπληρώνεται με την «ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΑΚΑΤΑ­­ΝΟΜΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Π.Φ.Υ. του Ε.Σ.Υ.», όπου εμμέσως πλην σαφώς, αναγνωρίζεται η διαχρονική αναποτελεσματικότητα των πολιτικών πρακτικών που ακολουθήθηκαν.

-        Ακολούθως γίνεται αδρότατη αναφορά στις δομές της Π.Φ.Υ. του Ε.Σ.Υ., στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και στην κατανομή του με πληθυσμια­κά κριτήρια και πάλι βασισμένα στην απογραφή του 2001 και όχι στην πρόσφατη του 2011.

-        Όσον αφορά την απάντηση στη λύση των προβλημάτων οργάνωσης και λειτουργίας των φορέων Π.Φ.Υ., προβάλλεται το επινοηθέν κατα­σκεύασμα του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΔΟΣΤΡΩΤΗΡΑΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΥΠΟ­ΒΑΘΜΙΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ), με το οποίο, κατά τους εμπνευστές του, διαμορφώ­νονται οι προϋποθέσεις για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών εξονοσοκομειακής φροντίδας.

-        Κλείνει η πρόταση με τα σχετικά συμπεράσματα αυτοϊκανοποίησης των εμπνευστών της και της Ηγεσίας του Υ.Υ.Κ.Α., ότι επιτυγχάνονται οι βασικοί στόχοι των σχεδιασμών του Υ.Υ.Κ.Α.

-        Ορθολογικά προσεγγίζοντας την πρόταση, διαπιστώνουμε ότι για μια φορά ακόμη το Υ.Υ.Κ.Α. βάζει σε διαβούλευση μία τόσο σοβαρή πρόταση που τη χαρακτηρίζει απίστευτη προχειρότητα, βασίζεται σε αναξιόπιστα και λανθασμένα στοιχεία και προτείνει αλλαγές που δεν εδράζονται και δεν απορρέουν από καμία πλήρη και εμπεριστατωμένη μελέτη των υγειονομικών αναγκών της χώρας.

-        Αποσπασματικά και χωρίς προγραμματισμό, αναβιώνει για μια φορά ακόμη η πεπατημένη των προηγηθεισών Ηγεσιών του Υ.Υ.Κ.Α. προς την αποτυχία.

-        Η θέση μας είναι ξεκάθαρη, το Ε.Σ.Υ. χρειάζεται ριζικές μεταρρυθμίσεις και τομές, μέτρα ορθολογικά και συγκεκριμένα, που να βασίζονται σε διακομματική αποδοχή, να διασφαλίζουν τη συμμετοχή των επιστημονι­κών και κοινωνικών φορέων, τη διαφάνεια στη λειτουργία και την οικο­νομική διαχείριση του Ε.Σ.Υ., με την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών υγείας που θα έχουν ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό, στοιχεία που λείπουν παντελώς από την υπό διαβούλευση πρόταση.

-        Η παρούσα πρόταση ένα και μόνο στόχο υπηρετεί, στο να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις και τα μέτρα που επιβάλλουν ο Εφαρμοστικός Νόμος και το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, όπως αυτά προβλέπονται από το επικαιροποιημένο Μνημόνιο.

-        Κάτω από τις γραμμές της πρότασης υποκρύπτονται και αποκρύ­πτονται ουκ έστιν αριθμός αρνητικών επιπτώσεων.

-        Στο Αγγλικό κείμενο του Νέου Μνημονίου που κοινοποιήθηκε το Σάββατο βράδυ της 2-7-2011 από την Κομισιόν, ζητάται τουλάχιστον μείωση κατά 2,122 δις της δημόσιας δαπάνης Υγείας μέχρι τέλους του 2015 και περιλαμβάνει τη δημόσια δαπάνη για την Υγεία και τη δημόσια Φαρμακευτική δαπάνη.

-        Συγκεκριμένα κατά ελάχιστο μειώσεις 310 εκατομμυρίων ευρώ το 2011, επιπλέον 697 εκατ. το 2012, 349 εκατ. το 2013, 303 εκατ. το 2014 και 463 εκατ. το 2015.

-        Το Μνημόνιο προβλέπει για τον πολυδιαφημιζόμενο Ε.Ο.Π.Π.Υ. σημα­ντική μείωση του Διοικητικού Προσωπικού τουλάχιστον κατά 50% και σε πρώτη φάση των συμβεβλημένων ιατρών τουλάχιστον κατά 25%.

-        Συνολικά κατά μέτριους υπολογισμούς αποκλείονται πάνω από 16.000 γιατροί και δεν διασφαλίζεται το δικαίωμα συνταγογράφησης στους μη συμβεβλημένους, για το οποίο ο Ι.Σ.Α. έχει προσφύγει στο ΣτΕ.

-        Ο ωραιοποιημένος στόχος των πάρα πάνω ακρωτηριαστικών μέτρων, είναι «η επίτευξη αναλογίας ασθενή – ιατρού στο μέτρο του ευρωπαϊκού μέσου όρου».

-        Το κυρίαρχο Μνημόνιο πηγαίνει και ένα βήμα πιο πέρα από την τελική πρόταση για την αναδιάταξη των μονάδων του Ε.Σ.Υ. που ο Υπουργός Υγείας δημοσιοποίησε την Παρασκευή 1-7-2011 και επιβάλλει τη μετα­τροπή νοσοκομείων σε κέντρα αποκατάστασης, κέντρα διαχείρισης χρόνιων νοσημάτων κ.ά.

-        Πέραν αυτών, το αναθεωρημένο Μνημόνιο περιέχει δέσμευσης για εκπόνηση σχεδίου από τους Υπουργούς Υγείας, Εργασίας και Οικονο­μικών για «κατανομή και αναπροσανατολισμό των εργαζομένων στο Ε.Σ.Υ. και τα Ασφαλιστικά Ταμεία μέχρι το 2013».

-        Του σχεδίου θα προηγηθεί έκθεση για τη δομή και το ύψος των αμοιβών των υπηρετούντων στο Δημόσιο Τομέα της Υγείας μέσα στο 2011, από τους παραπάνω Υπουργούς.

-        Οι πληροφορίες που λεπτομερώς θα παρέχει η ανωτέρω έκθεση, η οποία σημειωτέον θα ενημερώνεται ετησίως, θα περιλαμβάνει ηλικία, ειδικότητα, βαθμό, κατανομή ανά περιφέρεια, επίπεδα αμοιβής, καθώς επίσης όγκο και δυναμική απασχόλησης του ανθρώπινου δυναμικού σε κάθε Νοσοκομείο, σε Κέντρα Υγείας και Ταμεία Υγείας.

-        Επιπλέον ανακοστολογούνται προς τα κάτω κατά 30% μέχρι το τέλος του 2012 οι αμοιβές για ιατρικές υπηρεσίες από ιδιωτικούς παρόχους, όπως γιατροί, διαγνωστικά κέντρα κ.α.

-        Ειδικά με την παρούσα πρόταση της Λειτουργικής Αναδιάταξης των Μονάδων του Ε.Σ.Υ., οι παράπλευρες απώλειες είναι δραματικές.

-        Την ώρα που η Τρόικα ζήτησε το κλείσιμο 10.000 κρεβατιών του Ε.Σ.Υ., ο κ. Υπουργός Υγείας, σε χρέη αρχιλογιστή και συμπεριφερόμενος ως Τροϊκανότερος των Τροϊκανών, επιχειρεί να περικόψει 13.000 κρεβάτια.

-        Από τις 46.000 οργανικές κλίνες που σήμερα διαθέτει το Ε.Σ.Υ. και με τις αλχημείες των συγχωνεύσεων στις οποίες προχωρά το Υ.Υ.Κ.Α., θα καταλήξουμε να λειτουργούν 33.000.

-        Η εκτεταμένη συρρίκνωση κρεβατιών και Τμημάτων, θα συμπαρασύρει σε εντυπωσιακή μείωση το ιατρικό και το σύνολο του πάσης φύσεως προσωπικού, συμπεριλαμβανομένου και του νοσηλευτικού, και τούτο ως άμεση συνέπεια της μείωσης των κρεβατιών.

-        Με βάση το ισχύον μέχρι και σήμερα Π.Δ. 87/86 και όσα προβλέπονται στο Άρθρο 9, καθορίζονται η δύναμη και η αναλογία του πάσης φύσεως προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων και των ιατρών, σε κάθε σύσταση ή αναθεώρηση του Οργανισμού των Νοσοκομείων.

-        Κατά συνέπεια, μειώνοντας κατά 13.000 τα κρεβάτια, θα έχουμε μείωση ιατρικού προσωπικού που θα κυμανθεί από 3.900 έως 5.850 γιατρούς του Ε.Σ.Υ. και 3.250 ειδικευόμενους, σύμφωνα με υπολογισμούς της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.

-        Αναφορικά με το υπόλοιπο πάσης φύσεως προσωπικό, οι μειώσεις υπολογίζεται ότι θα κυμανθούν από 26.000 έως και 39.000 άτομα.

-        Ομιλούμε κυριολεκτικά για σφαγή και απογύμνωση του Ε.Σ.Υ., προκει­μένου να επιτευχθούν οι οικονομίες κλίμακας, που επέβαλαν οι κατοχικές δυνάμεις.

-        Αναφερόμενοι στους γιατρούς, ομιλούμε ότι επίκειται η απομάκρυνση ενός συνόλου που ενδέχεται να φθάσει τους 9.000 !!! γιατρούς.

-        Οι συνέπειες των  ισοπεδωτικών μέτρων που δρομολογούνται στο χώρο της υγείας ερήμην του ελληνικού Λαού και κατ’ εντολή της Τρόϊκας, θα είναι τραγικές για τους ΄Ελληνες πολίτες, που θα κληθούν για μια φορά ακόμη να βάλουν βαθειά το χέρι στην άδεια τσέπη τους, προκειμένου να προστατεύσουν την υγεία τους.

-        Είναι ηλίου φαεινότερο ότι ο Ιατρικός Κόσμος και ο Ι.Σ.Α. αποκλείεται να γίνουν συμμέτοχοι στα προαποφασισμένα της Τρόικας και Κυβέρνησης, που αποτελούν εγκληματικές παρεμβάσεις στο υπό κατάρρευση Ε.Σ.Υ. και την παράδοσή του στην πλήρη εμπορευματοποίηση.

-        Δεν θα αποδεχτούμε τον ενταφιασμό της υγείας του Λαού, την απαξίωση του Έλληνα γιατρού και είμαστε κάθετα αντίθετοι στην ακολουθούμενη πολιτική. Θα μας βρίσκουν απέναντί τους καθημερινά στους δρόμους, μέσα από το Ενιαίο Αγωνιστικό Ιατρικό Μέτωπο, που συγκροτήθηκε μέσα από τις πρόσφατες πανιατρικές κινητοποιήσεις του Φλεβάρη του 2011 και συνεχίζει τον ενωτικό του αγώνα.

-        Μοναδική Βάση συζήτησης για τον ιατρικό κόσμο, παραμένει η πλατφόρμα των 12 σημείων κοινής αποδοχής της συντριπτικής πλειοψηφίας του ιατρικού κόσμου και για το Ενωτικό Ιατρικό Αγωνιστικό Μέτωπο παραμένει η αιχμή του δόρατος των αγώνων του ιατρικού σώματος και οδηγό δράσης.

-        Καλούμε για μια φορά ακόμη την Κυβέρνηση και την Ηγεσία του Υ.Υ.Κ.Α. να αναλογισθούν τις ευθύνες τους και να θέσουν τέρμα στο συνεχιζόμενο ακρωτηριασμό της Λαϊκής Υγείας στο όνομα του Μνημονίου και να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους, αν πράγματι επιθυμούν να εξευρεθεί διέξοδος από το αδιέξοδο, τις δύσκολες αυτές ώρες για την πατρίδα.

-        Θα επαναλάβουμε για πολλοστή φορά το αξίωμα ότι «Υγεία με γιατρό στη γωνία δεν γίνεται», με τη βεβαιότητα ότι και πάλι θα επαληθευτεί, αν Κυβέρνηση και Υ.Υ.Κ.Α. συνεχίσουν την αδιέξοδη πορεία τους.

-        Ως Ι.Σ.Α. απορρίπτουμε την πρόταση και δηλώνουμε, ότι η δική μας πορεία είναι δίπλα και μαζί με το Λαό, στον κοινό αγώνα για ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών και μέτρων που επιχειρούν να επιβάλλουν Κυβέρνηση και κατοχικές δυνάμεις».