Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Οι επιτροπές πρωτοβουλίας ανοίγουν τις μπάρες κόντρα στις αυξήσεις των διοδίων!

Νέες, ιδιαίτερα τσουχτερές αυξήσεις, της τάξης του 33%, έρχονται το αργότερο ως τα μέσα Φεβρουαρίου στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός-Κλειδί, πέρα από την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του 7% που θα πληρώνουν οι οδηγοί από τα ξημερώματα της Δευτέρας.
Θα αφορά όλους τους σταθμούς του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου και περιλαμβάνει γενική αύξηση της χρέωσης από 3 σε 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, μας ενημέρωσε, ότι έχουν ολοκληρωθεί και πιστοποιηθεί τα έργα που περιλαμβάνονται στην 4η δεσμευτική προθεσμία από τα τέλη του 2010, περίπου τρεις μήνες νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο και πλέον, με βάση τη σύμβαση, είναι θέμα χρόνου να επιβληθεί η αύξηση
στα διόδια.
Η επόμενη μεγάλη αναπροσαρμογή αναμένεται στα μέσα του 2012, όταν προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι τρεις δίδυμες σήραγγες των Τεμπών, όπου ισχύει υψηλότερη τιμή διοδίου στα 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Τα έργα κατασκευής προχωρούν με κανονικούς ρυθμούς, με εξαίρεση την περίπτωση του Πλαταμώνα, όπου εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις τριών χωραφιών στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας. Το δικαστήριο για τον καθορισμό της τιμήματος έχει οριστεί για τον Μάιο.
Η ανώτερη τιμή των 4 λεπτών ανά χιλιόμετρο ισχύει από τον Νοέμβριο στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, με την ολοκλήρωση των έργων ως τη Μεγαλόπολη. Στα υπόλοιπα έργα προς το παρόν ο υπολογισμός των διοδίων γίνεται με τιμή βάσης τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Με βάση τις συμβάσεις κατασκευής των αυτοκινητόδρομων, οι ανάδοχοι προβλέπεται να κάνουν δύο αυξήσεις μέσα στο χρόνο, μία λόγω τιμαριθμικής αναπροσαρμογής και μία λόγω προόδου των έργων.
Οι συνεχείς αυξήσεις, που ήδη μετράνε τρεις στο τελευταίο δεκάμηνο, έχουν πυροδοτήσει τις κινητοποιήσεις των φορέων κατά των διοδίων οι οποίοι την Κυριακή ετοιμάζουν την πρώτη πανελλαδική κινητοποίηση, ανοίγοντας τις μπάρες όλων των σταθμών από τις 3-5 μ.μ.
Από την κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πάτρας επιβεβαιώνεται η πληροφορία ότι έχουν παραπεμφθεί στις δικαστικές αρχές 25 οδηγοί που αρνήθηκαν να πληρώσουν διόδια. Ο εκπρόσωπός της παραδέχθηκε ότι τα έργα έχουν καθυστέρηση δύο χρόνων σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα και δεν τοποθετήθηκε σε σχέση με τις πληροφορίες για μαζικές απολύσεις εργαζομένων. Διέψευσε πάντως το ενδεχόμενο αποχώρησης εταιρειών που μετέχουν στην κοινοπραξία και επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν προβλήματα με τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες.