Πωλητήριο στα λαχεία, αλλά και σε 15 ακίνητα-φιλέτα του Δημοσίου, αποφάσισε η διυπουργική αποκρατικοποιήσεων. Επισφράγισε τη fast track διαδικασία αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και ενέκρινε τη δημιουργία ειδικής γραμματείας, αλλά και ανώνυμης εταιρείας αξιοποίησης των ακινήτων.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν μετά τη συνάντηση οι υπουργοί, με επικεφαλής τον Γ. Παπακωνσταντίνου, δεν υπάρχει κουβέντα για τη ρητή «εντολή» της τρόικας να πωληθεί η συμμετοχή του Δημοσίου στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και την Αττικής, η οποία βάζει στο ράφι της Ιστορίας τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες περί ισχυρού κρατικού τραπεζικού πυλώνα.
Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων διευρύνθηκε από την είσοδο των κρατικών λαχείων, του Ιπποδρόμου, αλλά και από την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, για τις οποίες υπήρξαν το προηγούμενο διάστημα ενστάσεις από το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Η διυπουργική αποφάσισε τη μετοχοποίηση ή την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία
(Εθνικό, Λαϊκό), σε ένα οργανισμό που μόνο έσοδα απέφερε στο Δημόσιο και μάλιστα με χαμηλό κόστος. Σημειώνεται ότι έχει προηγηθεί η προείσπραξη εσόδων από τις εταιρείες διαχείρισης των λαχείων, ενώ τώρα το Δημόσιο επανέρχεται, προχωρώντας σε μερική αποκρατικοποίηση. Στον ΟΔΙΕ (Ιππόδρομος) αναμένεται να προχωρήσουν σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή, παράλληλα με τη θέσπιση νέων κανόνων στο στοίχημα.
Η υπόλοιπη ατζέντα περιλάμβανε την πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας, επέκταση σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, και αναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ). Επίσης, θα εξεταστούν οι επιλογές για τη βιομηχανία ΛΑΡΚΟ και η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ.
Αναφορά γίνεται στο διαχωρισμό των λειτουργιών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, στην είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης, με αρχή από το Καστέλι και το «Ν. Καζαντζάκης» στην Κρήτη.
Αποφασίστηκε επίσης η αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ακίνητης περιουσίας του ομίλου ΟΣΕ, η επέκταση συμβάσεων παραχώρησης στις Αττική Οδό και Εγνατία Οδό, η είσοδος στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΤΑ, η αξιοποίηση του Φάσματος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσματος, η αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο Αττικό λιμενικό σύστημα και συμβάσεις παραχώρησης για περιφερειακούς οργανισμούς λιμένων και εκατοντάδες μαρίνες.
Πάει και το Ελληνικό
* Από το Ελληνικό ξεκίνησε ο νόμος του fast track. Οι υπουργοί αποφάσισαν, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, την ένταξη στο νόμο του υπουργείου Επικρατείας: τη συγκρότηση φορέα ειδικού σκοπού ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε., στον οποίο περιέρχεται η διαχείρισή της, και χρηματοοικονομικών και τεχνικών συμβούλων για την αξιοποίηση της έκτασης.
Η διυπουργική αποφάσισε επίσης τη συγκρότηση Γενικής Γραμματείας Αξιοποίησης Δημόσιας Ακίνητης Περιουσίας στο υπουργείο Οικονομικών, η οποία θα εποπτεύει τις κτηματικές υπηρεσίες, τα εθνικά κληροδοτήματα και την περιουσία φορέων του Δημοσίου και τη δημιουργία ενός φορέα χρηματοοικονομικής διαχείρισης των ώριμων προς αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου με τη μορφή Α.Ε.
Επίσης, αποφασίστηκε η συγκρότηση ομάδων για την άρση των διοικητικών εμποδίων και την προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων. *