Σύμφωνα με το προσχέδιο του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος προβλέπονταν τα εξής (απεσύρθη και αναμένουμε τι θα βγάλουν οι φωστήρες στο επόμενο προσχέδιο). Σας το παρουσιάζουμε για να είστε ψυχολογικά προετοιμασμένοι για το τι πιθανόν να σας περιμένει.Εμείς ένα σχόλιο θα κάνουμε, αν εφαρμοζόταν ενας τέτοιος κώδικας τότε και οι τελευταίοι νομοταγείς ελεύθεροι επαγγελματίες θα ξεκίναγαν να κρύβουν.Πόσο άσχετοι με την πραγματική ζωή και οικονομία είναι αυτά τα χαιβάνια του Υπουργείου Οικονομικών αναρωτιόμαστε:
Τέλος
στις φορολογικές δηλώσεις για τους φορολογούμενους που αποκτούν
εισόδημα από μία πηγή (μισθωτοί, συνταξιούχοι, επενδυτές) βάζει το νέο
φορολογικό νομοσχέδιο που θα τεθεί σε διαβούλευση το επόμενο χρονικό
διάστημα.
Σύμφωνα
με την "Καθημερινή", που παρουσίασε το προσχέδιο του νέου
κώδικα φορολογίας εισοδήματος, προβλέπεται νέο σύστημα υπολογισμού της
μηνιαίας παρακράτησης φόρου για μισθωτούς και συνταξιούχους, αύξηση της
προκαταβολής φόρου στο 90% για όλους τους ελεύθερους επιτηδευματίες και
τις επιχειρήσεις, ενώ οι φορολογικές δηλώσεις θα υποβληθούν το 2014 πριν
τον Απρίλιο (όσοι δηλώνουν εισόδημα από τουλάχιστον δύο εργοδότες ή
περιστασιακό εισόδημα). Ταυτόχρονα καταργείται ο συμπληρωματικός φόρος
επί των ακινήτων, ενώ οι αποζημιώσεις θα φορολογούνται απ' το πρώτο
ευρώ.
Στο
προσχέδιο, ωστόσο, δεν περιλαμβάνεται άρθρο για τα τεκμήρια διαβίωσης
και τις αποδείξεις. Υπάρχει όμως ένα άρθρο το οποίο δεν έχει ακόμα
συμπληρωθεί, καθώς φαίνεται πως η κυβέρνηση αναμένεται την τρόικα.
Οι βασικότερες διατάξεις του νέου κώδικα προέβλεπε τα εξής:
1.
Κάθε φυσικό πρόσωπο που αποκτά εισόδημα συντάσσει ετήσια φορολογική
δήλωση στο έντυπο που ορίζει η φορολογική διοίκηση και υποβάλλει την
ετήσια φορολογική δήλωσή του πριν την 1η Απριλίου του επόμενου
φορολογικού έτους.
2. Απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης:
α) φορολογούμενοι οι οποίοι αποκτούν εισόδημα από μισθωτή εργασία το οποίο υπόκειται σε παρακράτηση φόρου στην πηγή, και
β) φορολογούμενοι οι οποίοι αποκτούν αποκλειστικά και μόνο εισόδημα από επενδύσεις το οποίο υπόκειται σε παρακράτηση φόρου.
3.
Τα φυσικά πρόσωπα που έχουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα και
αποκτούν εισόδημα από μισθωτή εργασία από περισσότερους του ενός
εργοδότες ή που αποκτούν περιστασιακό εισόδημα από μισθωτή εργασία
μπορούν να υποβάλλουν δήλωση πριν την 1η Απριλίου προκειμένου να
αξιώνουν επιστροφή φόρου εισοδήματος που έχει αποδοθεί. Δεν θα δίδονται
επιστροφές φόρων κάτω των 50 ευρώ.
4.Αλλάζει
ο τρόπος υπολογισμού της μηνιαίας παρακράτησης για μισθωτούς και
συνταξιούχους. Πλέον δεν θα γίνεται με τον μαθηματικό τύπο αλλά με
ποσοστό ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος. Συγκεκριμένα, καθιερώνεται
νέο σύστημα υπολογισμού της μηνιαίας παρακράτηση φόρου στους μισθούς και
τις συντάξεις. Στη νέα κλίμακα, που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου
2014, οι συντελεστές υπολογισμού της μηνιαίας παρακράτησης φόρου
εισοδήματος θα επιβάλλονται απευθείας στα μηνιαία ποσά αποδοχών άνω των
800 ευρώ και θα κλιμακώνονται από 1% έως και 42%.
5. Καταργείται ο συμπληρωματικός φόρος, ο οποίος επιβάλλεται με συντελεστές 1,5% και 3%, στα εισοδήματα από ακίνητα.
6. Καθορίζονται οι δαπάνες που εκπίπτουν για τις επιχειρήσεις καθώς και αυτές που δεν αναγνωρίζονται από την εφορία.
7. Οποιαδήποτε
εφάπαξ καταβολή ή επιμίσθιο ή παροχές σε χρήμα ή είδος ή παρόμοιες
πληρωμές πέραν του μηνιαίου εισοδήματος θα υπόκειται σε παρακράτηση
φόρου με συντελεστή 42%. (μήπως αναφέρεται στα ληξιπρόθεσμα του ΕΟΠΥΥ? )
8.
Αποζημιώσεις για τη λύση ή καταγγελία της εργασιακής σχέσης θα
φορολογούνται από το πρώτο ευρώ με την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα ισχύει αφορολόγητο όριο για αποζημιώσεις έως
60.000 ευρώ.
9.
Στο άρθρο 4 που προβλέπει την φορολογική κατοικία των νομικών προσώπων
αναφέρεται ρητά σε ποιες περιπτώσεις μία νομική οντότητα θεωρείται
φορολογικός κάτοικος Ελλάδας και με βάση αυτές ακριβώς τις διατάξεις θα
φορολογείται η όχι στη χώρα μας. Ειδικότερα, μία νομική οντότητα
θεωρείται φορολογικός κάτοικος Ελλάδας για οποιοδήποτε φορολογικό έτος,
εφόσον:
α) συστάθηκε ή ιδρύθηκε σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο,
β) έχει την καταστατική έδρα του στην Ελλάδα, ή
γ) ο τόπος άσκησης πραγματικής διοίκησης είναι στην Ελλάδα οποιαδήποτε περίοδο στη διάρκεια εκείνου του φορολογικού έτους.