Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

Εχασε το πόδι του,όμως το ΙΚΑ δεν εγκρίνει αμαξίδιο!

Ο Αθανάσιος Τσικρικώνης είναι 48 χρόνων. Πριν από 6 χρόνια έχασε το πόδι του από ιατρικό λάθος. Τώρα κινδυνεύει και το δεύτερο. Ζει μόνος. Ζητεί ένα ειδικό ανυψωτικό αμαξίδιο για να μπορεί να στέκεται για να μαγειρεύει και να πλένει τα πιάτα του. «Δεν μπορώ πια να στηρίζομαι στο ένα μου πόδι επειδή έχει κι αυτό πρόβλημα», λέει. Το ειδικό αμαξίδιο στοιχίζει 4.800 ευρώ.
Μέχρι πριν από ένα μήνα το ΙΚΑ κάλυπτε ολόκληρη τη δαπάνη. Τώρα δεν καλύπτει ούτε ένα μικρό ποσοστό. «Πρέπει λοιπόν, αφού δεν μπορώ να φροντίζω τον εαυτό μου, ή να πάω σε ένα ίδρυμα -που δεν θέλω- ή να βρω κάποιον άνθρωπο να μου μαγειρεύει, μια και καταργήσανε και το πρόγραμμα "Βοήθεια στο σπίτι". Δεν ζητιανεύω τίποτα από το κράτος. Είμαι ίσος πολίτης και θέλω να μου συμπεριφέρονται σαν ισότιμο πολίτη
αυτής της χώρας», λέει.
Επαναξιολόγηση
Το ΙΚΑ πήρε πίσω την εγκύκλιο με τις περικοπές για επαναξιολόγηση. Τα υποκαταστήματά του όμως δεν γνωρίζουν τίποτα. Επειδή και το άλλο πόδι του έχει πρόβλημα, πρέπει να βάζει καθημερινά κάποια επιθέματα. Κάθε μήνα παίρνει γνωμάτευση από το νοσοκομείο και περνάει από τον ελεγκτή του ΙΚΑ για να του γράψει τα επιθέματα. «Ενώ το νοσοκομείο γράφει 60 επιθέματα, ο ελεγκτής θα μου γράψει 50 τη μια φορά, 40 την άλλη, με τη δικαιολογία ότι δεν χρειάζεται να βάζω καθημερινά. Μου πήραν το ένα πόδι από λάθος των γιατρών. Δεν θέλω να τους χαρίσω και το άλλο».
Χθες, μαζί με άλλα άτομα με αναπηρία συγκεντρώθηκαν έξω από τα κεντρικά γραφεία του ΙΚΑ στη Θεσσαλονίκη, στην οδό Αριστοτέλους, για να διαμαρτυρηθούν για τις περικοπές του ΙΚΑ κατά 50% στα βοηθήματα. Την ίδια στιγμή ο ΟΠΑΔ και ο ΟΓΑ έχουν περικόψει τα βοηθήματα κατά 100%. Οι ανάπηροι δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις διαμαρτυρίες τους.