Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΣΤΑΘΗΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΣΤΑΘΗΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Σκίτσο του Στάθη

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

η οικονομία δεν είναι economy...

Ο κ. Πάγκαλος, ο άνθρωπος που ως Υπουργός αναγκάσθηκε να ζητήσει συγγνώμη απ' τους Γερμανούς επειδή τους χαρακτήρισε «γίγαντες με μυαλό νάνου» (χαρακτηρισμός που αφορούσε τους Ναζί), συνιστά σήμερα στους Ελληνες υπακοή στη Γερμανική κυβέρνηση και τα όρντινα των Τραπεζών που υπηρετεί. Αντιθέτως ο «Σπήγκελ» φιλοξενεί άρθρο του Γερμανού Ιστορικού της Οικονομίας Αλμπερτ Ριτζλ, ο οποίος αναφέρεται στις απλήρωτες (στην Ελλάδα) Γερμανικές πολεμικές αποζημιώσεις και στο αυτονόητο δικαίωμα της χώρας μας να εγείρει τις ανάλογες διεκδικήσεις. Για

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011

καισαροπαπισμός...

Ε, ο έρμος «ένδοξός μας Βυζαντινισμός» πάλι τη νίλα του τράβηξε αυτές τις μέρες, απ' όσους έχουν προσλάβει την ιστορία μας απ' την (πρωταρχική) φράγκικη οδό -(διότι πλέον οι Βυζαντινές σπουδές στη Δύση έχουν προχωρήσει και τα λένε αλλοιώς). Για «Βυζαντινές ίντριγκες» έγραφαν αυτές τις ημέρες οι εφημερίδες, επαναλαμβάνοντας ένα ακόμα στερεότυπο απ' αυτά που έχει γεννήσει η κατά συνθήκην διαδεδομένη άγνοια. Στερεότυπο που προέρχεται απ' την εποχή του Γίββωνος, ο οποίος περιέγραψε το Βυζάντιο σαν μια ιστορία διαρκούς παρακμής -τίποτα όμως δεν μπορεί να παρακμάζει επί χίλια έτη, το αντίθετο μάλλον. Οπως και να 'χει η «πρώτη εντύπωση» που δημιούργησε ο Γίββων κρατάει για πολλούς Ελληνες, ως φαίνεται, και πάντως για όλο και λιγότερους Δυτικούς, 300 χρόνια τώρα... Η άκρως εκλεπτυσμένη εσωτερική κι εξωτερική πολιτική του Βυζαντίου ήταν λογικό να φαίνεται στα

Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

Το μαγαζάκι του τρόμου που νόμιζε πως είναι Ιερόν Παλάτιο...


Οταν γίνεται ένα λαθάκι αλά γκρηκ στατίστικς στον γερμανικό προϋπολογισμό της τάξεως των 50 δισ., θεωρείται «αβλεψία» και η επιθεώρηση της αναθεώρησης των αριθμών συνεχίζεται κανονικά. Ετσι συμβαίνει όταν οι αριθμοί αφορούν αέρα, δηλαδή λογιστικό χρήμα, επιδέχονται «δημιουργική λογιστική». Και ούτε γάτα ούτε ζημιά... ...όταν όμως οι αριθμοί αφορούν ανθρώπους, 1.000.000 φέρ' ειπείν ανέργους στην Ελλάδα, ή το 21,5% του εργατικού δυναμικού της Ισπανίας, το πράγμα δεν έχει να κάνει με «αβλεψίες», αλλά με τραγωδίες, προσωπικές τραγωδίες σε μαζική

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011

σοβαρότης (και ορατότης) μηδέν...

Κεκαρμένοι εν χρω εμείς, κεκαυμένοι τω πνεύματι οι κυβερνώντες με πρώτον inter pares στην αναλγησία τον Γιωργάκη όστις αμέσως μετά την κουρά της χώρας με την ψιλή, έσπευσε στο Λασίθι όχι μόνον για δυο ώρες προκειμένου να μιλήσει στους εν σοσιαλισμώ συντρόφους του για την πράσινη ανάπτυξη των χλωρών ίππων, αλλά για δύο ολόκληρες μέρες, ώστε με ένα σούσι να ξεχασθεί και δύο σατωμπριάν να θρηνήσει για τη βάσκανο μοίρα του λαού του - αυτός, ένας princeps από το αρχαίο γένος των Καταλληλότερων που γίνονται άλλος νωρίς κι άλλος αργά Ακαταλληλότεροι... Τώρα

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

στην ερημιά του ερήμην...


Ολη η πολιτική της κυβέρνησης -αν, για την οικονομία της συζήτησης, δεχθούμε ότι είχε καλές προθέσεις- συνοψίζεται σε μια φράση: τα μέτρα που πήρε για να μη χρεωκοπήσουμε, μας χρεωκόπησαν. Είτε τα δικά της μέτρα είτε τα καθ' υπαγόρευσιν, μας χρεωκόπησαν το ίδιο... Μάλιστα, ως φαίνεται μετά τις τελευταίες εξελίξεις, το χρέος μάλλον τρέχει και θα συνεχίσει να τρέχει με ταχύτητα μεγαλύτερη του φωτός. Διότι θα φθάσουμε το 2020, κι αφού θα έχουμε πληρώσει τον άμπακο, θα χρωστάμε όσα χρωστούσαμε το 2009! Παράλογο; όχι! κερδώο για τους τοκογλύφους. Το παράλογο αφορά εμάς και

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

ο κουρέας με το πριόνι ...

Γιατί να χρειάζονται 180 ψήφοι τώρα για να υπερψηφιστεί από τη Βουλή το Μόρφωμα που αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς οι Γερμανογάλλοι της Μέρκελ κι όχι να χρειάζονταν το ίδιο 180 ψήφοι κι όταν υπερψηφίστηκε το Μνημόνιο; Αν το Μόρφωμα τώρα αλλάζει το status της χώρας εν σχέσει με την κυριαρχία της και τις διεθνείς σχέσεις της, δεν άλλαζε ακριβώς τα ίδια και το Μνημόνιο; Κι αν τότε ο Παπανδρέου έκανε Συνταγματικό πραξικόπημα, περνώντας το Μνημόνιο απ' τη Βουλή με απλή πλειοψηφία, γιατί τώρα να χρειάζεται 180 ψήφους για να περάσει το νέο Μόρφωμα που κουρεύει κι αυτό την εθνική κυριαρχία, όσον την κούρεψε εν

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

ψυχοφθόροι ψηφοφόροι ...

Τι έγινε, παίδες; Αρχισε η «Στάση του Νίκα» στα γήπεδα; Διότι όταν αρχίζουν να αναρτώνται πανώ με πολιτικά συνθήματα από τους φιλάθλους, όταν αυτά τα συνθήματα χαρακτηρίζονται «υβριστικά» κι όταν αρχίζει η αστυνομία να κυνηγάει τις λέξεις τους τότε, «φεύγε, Αύγουστε», φύγε κυρ Ανδρόνικε πιο γρήγορα απ' τους καρβουνιαρέους που σε ακολουθούν...
Μέσα στις μεγάλες τραγωδίες συχνά υπάρχουν ορισμένες μικρότερες που κάνουν τις μεγάλες ακόμα

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

«κουρεμένο κεφάλι, όνειρο ακούρευτο...»

PIGS, γουρούνια, δεν είναι οι χώρες -πολύ δε περισσότερο οι λαοί- που υφίστανται αυτήν την περίοδο το «πείραμα» αναδόμησης της Ευρώπης σε νεοφεουδαλική, αλλά οι τοκογλύφοι, οι τράπεζες και τα υποχείριά τους. PIGS, γουρούνια, είναι όλοι εκείνοι που αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους ως ποντίκια, μάλιστα ως ποντίκια-πειραματόζωα για τη μετάβαση του καπιταλισμού σε ένα νέο πιο ληστρικό και βουλιμικό στάδιο... Αυτό που μετράνει αυτή τη στιγμή τα πραγματικά PIGS είναι οι αντοχές των χωρών και των ανθρώπων, ώστε να καθιδρυθούν τα όρια των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών. Ομως για να επιτυγχάνει τώρα αυτό το colpo grosso, επί χρόνια πιο πριν αποθεωνόταν το ιδεολογικό μοντέλο του ατομισμού και της ιδιώτευσης. Της αποξένωσης των εργαζόμενων τάξεων μεταξύ τους στο εσωτερικό και των λαών στο εξωτερικό. Ετσι, σήμερα οι διωκόμενες (για την ώρα)

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2011

...«υπό σκιάν...»

Μαθαίνω ότι έξω απ' το Μουσείο του Λούβρου, όπου γίνεται Μεγάλη Εκθεση για τον Μεγαλέξανδρο τον Ισκαντέρ, πωλούνται κι όταν δεν πωλούνται, χαρίζονται μικροί ανδριάντες του εθνικιστή ηγέτη Νίκολα Γκρούεφσκι the Great. Στα αγαλματίδια, ύψους ενάμιση πόντου, ο Νίκολα εμφανίζεται έφιππος να δείχνει προς τα Γαυγάμηλα, ακόμα κι αν ο κάτοχος του αγαλματιδίου το στρέψει προς τη Μέκκα... ...................................... Θαυμαστός «ο νέος γενναίος κόσμος» της «αλήθειας των άλλων» -πόσω μάλλον η «αφήγηση» της κουταμάρας του... Η πρώτη τρόικα (μάλιστα «τρόικα» την αποκάλεσαν και τότε) στη νεώτερη πολιτική ιστορία του Ελληνισμού ήταν οι τρεις αντιβασιλείς επί Βαυαροκρατίας
η τριανδρία των αλήστου μνήμης καθαρμάτων που ανέλαβαν να κάνουν προτεκτοράτο το νεαρό

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

ποιοί νίκησαν στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο;

Πιο δεξιά απ' τον Γιωργάκη βρίσκεται ο τοίχος. Ο άνθρωπος ακολουθεί δεξιότερη πολιτική ακόμα και από εκείνην του ακροδεξιού Βαυαρού Χριστιανοσοσιαλιστή Γιόζεφ Στράους, ο οποίος έλεγε ακριβώς αυτό, ότι: «δεξιότερα απ' τους Χριστιανοκοινωνιστές πρέπει να 'ναι μόνον ο τοίχος» - χωρίς να γνωρίζει βεβαίως ότι στην ελληνική οι τοίχοι λέγονται και ντουβάρια... Η διαρκής βία που εξαπολύει καθημερινώς η κυβέρνηση Μπενύτο - Γιωργάκη με εκβιασμούς, απειλές και ψέματα είναι ακροδεξιά βία, ακροδεξιά τρομοκρατία. Με σπουδαιότερο συστατικό της τα ψέματα. Και της κυβέρνησης, και των Τροϊκανών. Εχουμε χάσει τον λογαριασμό, τη μια μέρα χρειαζόμαστε 10 δισ., πέντε μέρες μετά άλλα 6 δισ. Κι ύστερα, ακόμα 4 δισ... Ουδέν απ' όσα λέγει αυτή η κυβέρνηση (αλλά και οι Τροϊκανοί) πρέπει να γίνεται αβασάνιστα πιστευτό. Τα στοιχεία που επικαλούνται συνήθως αποδεικνύονται «ό,τι να 'ναι» ή ότι απλώς «δεν υπάρχουν». Ομως να πηγαίνουν με μισές αλήθειες και πολλά ψέματα μια ολόκληρη χώρα στα Τάρταρα, πάει πολύ...undefined «...Κι αφού μας αφαιρέσανε όλα τα μέσα της δουλειάς και μας λιμοχτονούνε,
μας κατηγοράνε γιατί είμαστε, λέει, τεμπέληδες, καφενόβιοι κι αεριτζήδες

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Σημίτης, τα βαμπίρ τραγουδούν ακόμα ...

Το πιο αποτελεσματικό όπλο του νεοφιλελευθερισμού είναι η αποβλάκωση που έχει επιφέρει, η υποβάθμιση του δημόσιου λόγου κυρίως μέσω των ΜΜΕ σε επίπεδο πριν απ' την αλφάβητο. Λες και, -λέγε-λέγε-λέγε- η ανθρωπότητα να έχασε τη μνήμη της, να ξεφορτώθηκε γνώσεις, φιλοσοφία, επιστήμη και να μπορεί να συζητά ωσάν τα βασικά να 'ναι τα αταβιστικά της, τα αρχετυπικά της ή το πολύ τα γκλαμουριάρικα νεαντερταλιανά της. Λόγου χάριν ο ανταγωνισμός! μια έννοια που εκλαμβάνουν ως χρήσιμη ακόμα και άνθρωποι καλών προθέσεων. Σου λένε, πρέπει μια επιχείρηση να 'ναι ανταγωνιστική, έτσι θα αντέξει. Ας αντιπαρέλθουμε το κόστος της ανταγωνιστικότητας για τους μισθούς κι ας δεχθούμε ότι προσπορίζεται την ισχύ της από άλλους παράγοντες. Αν λοιπόν η ανταγωνιστικότητα βοηθήσει μια επιχείρηση να αντέξει (κατ' αρχήν) αυτό σημαίνει ότι (στη συνέχεια)

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

η γενιά της ... Γουόλ Στρήτ ...

Με τα σκυλιά (αν κρίνουμε απ' το σκυλί του Παυλώφ) παρομοίασε τους αστυνομικούς (κι εν προκειμένω μπάτσους) ο εκπρόσωπος Τύπου του Σώματος κ. Αθανάσιος Κοκκαλάκης, όστις, ούτε λίγο ούτε πολύ, καταφεύγοντας στη θεωρία των συνειρμών διαβεβαίωσε το πανελλήνιον ότι μόλις ένας μπάτσος δει έναν δημοσιογράφο, αύθις ενθυμείται όσα, όσοι δημοσιογράφοι δεν είναι αλήτες και ρουφιάνοι, έχουν

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

η Ιστορία δεν χρειάζεται τον Πάπα για να της πει τί ήταν ο Γαλιλαίος ...

Το σύμπαν διαστέλλεται, αισθάνομαι ακόμα πιο μικρός... ........................................ Εγραφε χθες η «Ελευθεροτυπία» (η εκλεκτή συνάδελφος, κυρία Μαρία Δέδε) για τη μελαγχολία των Ελλήνων - ο ένας στους δύο. Φοβάμαι ότι το ποσοστό των μελαγχολικών είναι πολύ μεγαλύτερο και, πάντως, αυξάνεται όσον περνούν οι ημέρες όπως το ίδιο πληθύνονται και τα νοικοκυριά που δεν έχουν να πληρώσουν τους τρέχοντες λογαριασμούς, το δάνειο ή το νοίκι. Οσο για αυτούς τους συμπατριώτες μας που έχουν κλονισθεί τόσον, ώστε να περνάει απ' το μυαλό τους ακόμα και η αυτοκτονία ας σκεφτούν ότι η χώρα μας είναι ακόμα «φάρμακο», έχει ακόμα ήλιο, ακόμα λέμε ο ένας στον άλλον μια καλή

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

φαύλος κύκλος στο σπιράλ του θανάτου...

* Ο δάσκαλος που σε έμαθε γράμματα είναι δημόσιος υπάλληλος.
* Ο γιατρός που σου έσωσε τη ζωή είναι δημόσιος υπάλληλος.
* Ο αξιωματικός που φυλάει τα σύνορα, ο πυροσβέστης που σε έσωσε απ' τη φωτιά, είναι δημόσιοι υπάλληλοι.
* Οι εργαζόμενοι που υποαμείβονται, που βγαίνουν στην ανεργία, που υπερφορολογούνται είναι δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι.
* Αυτοί που διέφθειραν το κράτος και τώρα ξεπουλάνε μπιρ παρά τη δημόσια περιουσία είναι ΠΑΣΟΚ

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

μαύρος θερισμός...

Εκλογές πλησιάζουν, ξαναγίνεται φιλολαϊκός ο Ομπάμα. ........................................ Yes we can! να είμεθα βούρλα.
«Στερνή μου γνώση να σ' είχα πρώτα» φαντάζομαι ότι θα λένε τώρα ορισμένοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα που κάγχαζαν (οι εξ αυτών ανήθικοι) ή αδιαφορούσαν (οι εξ αυτών άμυαλοι), όταν διώκονταν οι συνάδελφοί τους στον δημόσιο τομέα.
Το πογκρόμ είναι και για τους δύο (που η κυβέρνηση διαιρεί για να βασιλεύει) το ίδιο!
Τώρα (όχι τώρα, αλλά εκ νέου) η Τρόικα απαιτεί την κατάργηση της εθνικής συλλογικής σύμβασης

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

τόμπολα...

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος που διατρέχει αυτήν τη στιγμή η χώρα διατυπωμένος σε δύο γραμμές από τον κ. Τσίπρα: «Ο Πρωθυπουργός αντικατέστησε τη μυστική διπλωματία με την Τουρκία, με την προσωπική διπλωματία με τον Ερντογάν». Αν η μυστική διπλωματία (πόσω μάλλον του ασθενέστερου με τον ισχυρότερο) κρύβει χίλιους κινδύνους, ο χιλιοστός πρώτος και χειρότερος είναι τα αποτελέσματα της προσωπικής διπλωματίας. Η κατά τους Τούρκους απόφανση του Παπανδρέου ότι «εφ' όσον κάνουν γεωτρήσεις οι

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Ο Λαοκόων των αποδείξεων...

Πόσες πατάτες ακόμα πρέπει να κάνει ο Βενιζέλος, για να τον κάνει η Ιστορία με τα κρεμμυδάκια;
..........................................

Πόσο αχρείοι κι άσχετοι πρέπει να 'ναι αυτοί που σχεδίασαν να στέλνουν SMS συν δυο-τρεις κωδικούς, όσοι αναξιοπαθούντες δύναται να εξαιρεθούν απ' το τέλος ακινήτων;

Να στείλει SMS η θεία Αμυρσούλα της θειάς μου της Φωτούλας που πάσχει από απορία για αυτόν τον άκαρδο και γελοίο κόσμο;
Ποιος, ποιοι προστατευμένοι ηλίθιοι σχεδιάζουν τέτοιες μεγαλοπρεπείς αθλιότητες; Χωρίς τέλος! Κάθε μέρα και μία! Πού τους βρήκαν; ξέρουν πόσα δισ. κοστίζει στο δημόσιο η βλακεία τους; Γιατί δεν συλλαμβάνονται; γιατί δεν έχουν ποτέ κάποιο βαρύ κόστος όσοι καρεκλοκένταυροι βυθίζουν κάθε φορά με τις ουρανομήκεις μαλακίες τους τη χώρα όλο και πιο βαθειά στο ό,τι να 'ναι, στο χάος...

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

γκρέκ γκροτέσκ...

Πολλοί τελευταίως χαρακτήρισαν την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ, με αυτά που ψηφίζει, «κοπάδι προβάτων» ενώ πρόκειται περί «αγέλης λύκων». Οι δε κροκοδείλιες εκ των υστέρων κλάψες τους, απλώς αποδεικνύουν ότι εκτός αγέλης γίνονται και ύαινες...
Ο Ανταγωνισμός, οι Αγγλοι και η Ενέργεια -κυρίως ο ηλεκτρισμός.
Πάνε χρόνια απ' όταν η παραγωγή ηλεκτρισμού στη Βρετανία έφυγε από τις κρατικές επιχειρήσεις

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Αποικία το πρωί, προτεκτοράτο το βράδυ...

Στην ατέλειωτη σειρά των πασόκιων βαρβαρισμών ο πιο πρόσφατος είναι το «μασάζ». Με τούτο οι γλωσσοπλάστες της συμφοράς (και πάντα της γλίτσας) εννοούν τη διαβούλευση (ανώτερων) στελεχών με (κατώτερα) στελέχη με σκοπό να αλλάξουν στους τελευταίους οι πρώτοι τη γνώμη (και τον αδόξαστο), να τους πείσουν ή να τους μεταπείσουν για κάτι· εννοούν δηλαδή με το «μασάζ» τη ζύμωση των φαιών κυττάρων κάποιου δυστυχούς (εφ' όσον τα διαθέτει) ή την πλύση εγκεφάλου κάποιου άλλου (θερμοκέφαλου, ανεγκέφαλου, κεφάλα, μπουμπούνα ή ό,τι άλλο συνώνυμο δίνει το νεοεκδοθέν Λεξικό Συνωνύμων - Αντωνύμων Μπαμπινιώτη)...
Αλλάζουν τα πράγματα στην Αποικία, αλλάζουμε αφεντικά, αλλά, κύριοι, ας μη βιαζόμεθα
να αντικαταστήσουμε τα αγάλματα των Αμερικανών στην αγορά με ανδριάντες των Τευτόνων - ας