Μια διαφορετική έρευνα πραγματοποιήθηκε από την συμβουλευτική εταιρία The Boston Consulting Group σε 16 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα και συμμετείχαν 2.000 άτομα (780 απ’ αυτούς Έλληνες)…
Τα αποτελέσματα είναι θεαματικά…
Δύο στους τρεις Έλληνες δηλώνουν ότι θα αγοράζουν μόνο ελληνικά προϊόντα,
ενώ να περιορίσουν κι άλλο τις αγορές τους προτίθενται εφτά στους 10
(ποσοστό 68%), οι οποίοι εξακολουθούν να είναι απαισιόδοξοι, να έχουν
άγχος και να αισθάνονται οικονομική και εργασιακή ανασφάλεια.
Από την έρευνα προέκυψε ότι σχεδόν όλοι οι Έλληνες
αισθάνονται ότι έχουν επηρεαστεί προσωπικά
από την οικονομική κρίση, με
αποτέλεσμα οκτώ στους 10 καταναλωτές να δηλώνουν ότι θα καταναλώσουν
περισσότερα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά τούς ερχόμενους 12 μήνες.
Ενώ αύξηση, σχετικά με το 2011, της τάξεως του 30% σε όσους
δηλώνουν πως και μετά την κρίση θα ξοδεύουν και θα αγοράζουν, όχι όπως
παλιά..
Σχετικά με τις κατηγορίες των καταναλωτικών αγαθών, οι 10 πιο «ανθεκτικές» είναι αυτές των τροφίμων, οι οποίες φαίνεται να παραμένουν σταθερές στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών, ενώ οι 10 κατηγορίες στις οποίες αναμένεται αισθητή μείωση κατανάλωσης περιλαμβάνουν προϊόντα όπως καλλυντικά, ρούχα, συσκευές για το σπίτι, εστιατόρια, αυτοκίνητα, ταξίδια, έπιπλα και πολυτελή προϊόντα.
Οι μοναδικές κατηγορίες στις οποίες αναμένεται κάποια μικρή αύξηση στην κατανάλωση είναι οι βρεφικές τροφές και τα βρεφικά προϊόντα, οι βιταμίνες και τα είδη υγιεινής διατροφής, αφού πάνω απ’ όλα οι Έλληνες είναι … γονείς.
Τέλος, η κρίση φαίνεται ότι λειτουργεί θετικά και όσον αφορά
την αλληλεγγύη, αφού η πλειονότητα των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «η
διατήρηση των θέσεων εργασίας στη χώρα μου» είναι ο κύριος λόγος
προτίμησης εγχώριων προϊόντων.
Πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το εθνικό αίσθημα είναι πολύ πιο
έντονο σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία, ενώ στην ερώτηση «σε
αντίστοιχη τιμή και ποιότητα προτιμώ τα εγχώρια προϊόντα», οι Ελληνες
βρίσκονται στην προτελευταία θέση, μετά την Ιταλία, τη Γαλλία, τη
Γερμανία και την Ισπανία.